Gazdaság,  Hírek

Disney vidámparkot nyit a Közel-Keleten

Walt Disney nemrégiben bejelentette, hogy megnyitja első vidámparkját a Közel-Keleten. A tervezett üdülőhely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu Dhabi Yas-szigetén fog megvalósulni, és a Walt Disney, valamint a helyi szabadidős és szórakoztató cég, a Miral közötti együttműködés keretében jön létre. A Disney már rendelkezik hat vidámparkkal Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában, legutóbbi nyitása 2016-ban történt Sanghajban. A Miral felelős Yas-sziget fejlesztéséért mint turisztikai célpont, és már működteti a SeaWorld és a Warner Bros World létesítményeket, ahol egy Harry Potter témájú parkot is fejlesztenek.

A Disney közleményében hangsúlyozta, hogy az Egyesült Arab Emírségek elhelyezkedése révén, amely a világ népességének egyharmadát elérhető távolságra, csupán négyórás repülőútra található, jelentős kapu a turizmus számára. Évente 120 millió utas halad át Abu Dhabin és Dubajon, ami a világ legnagyobb globális légiközlekedési csomópontjává teszi az Emírségeket. Robert Iger, a Disney vezérigazgatója „izgalmas” pillanatként jellemezte az új park terveit, és kijelentette, hogy a Disneyland Abu Dhabi „autentikus Disney és egyben kifejezetten emirátusi” lesz.

A 10 négyzetmérföld (25 négyzetkilométer) területű Yas-sziget mindössze 20 percre található Abu Dhabi belvárosától és 50 percre Dubajtól. A Miral vezérigazgatója, Mohamed Abdalla Al Zaabi elmondta, hogy a Disney vidámpark üdülőhely megépítése mérföldkőnek számít az sziget globális szórakoztató és szabadidős célpontként való pozicionálásában. Hozzátette, hogy a fejlesztés „támogatni fogja Abu Dhabi fenntartható gazdasági növekedését és azon túl is.”

A Disney első vidámparkja, a Disneyland 1955-ben nyílt meg Anaheimben, Kaliforniában, ezt követte 1971-ben a Walt Disney World Orlando városában. A nemzetközi terjeszkedés 1983-ban kezdődött, amikor Tokióban megnyílt egy új park. 1992-ben Disneyland Paris, 2005-ben Hongkong, majd legutóbb 2016-ban Sanghaj következett. A Disney szerdán emellett bejelentette, hogy a 2025 első három hónapjára vonatkozó eredményei jobbak lettek a vártnál, a bevételek 7%-kal, 23,6 milliárd dollárra (17,7 milliárd font) emelkedtek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új előfizetőt nyert, ami jelentős növekedés a korábbi előrejelzéshez képest, amely a díjak emelkedése miatt enyhe csökkenést várt.

Az Egyesült Államokban a parkok látogatottsága is nőtt, a látogatók többet költöttek, és a Disney új hajójának, a Disney Treasure-nek a megjelenése után a hajós utazások iránti kereslet is emelkedett. Iger úr elmondta, hogy „a makrogazdasági bizonytalansággal vagy a verseny hatásaival kapcsolatos kérdések ellenére bátorítónak találja vállalatuk erejét és ellenálló képességét.” Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzési vezetője hangsúlyozta, hogy egy olyan időszakban, amikor sok amerikai vállalat „aggódik a tarifák fogyasztói költésre, a háztartási költségvetésekre gyakorolt hatása miatt, a Disney magabiztosan érzi magát”.

A Florence Pugh és Sebastian Stan főszereplésével készült film is jól teljesít a közönség körében. A kisgyermekek nagy „lelkesedésükkel” és „sok” sáros fröccsenéssel nyerték el a nézők tetszését. A Thunderbolts bemutatója előtt a BBC nyomon követi Florence Pugh útját az oxfordi iskoláslánytól Hollywood csillagáig. Tom Wootton reméli, hogy az állomás fejlesztése lehetővé teheti, hogy a Eurostar vonatok is helyet kapjanak. A helyi befektetések kezdetéről Page Thompson, az új vállalkozások elnöke elmondta, hogy a vidámpark csak a kezdet. Az új Disney vidámpark Abu Dhabiban tehát nem csupán szórakozást, hanem jelentős gazdasági fejlődést is ígér a térség számára.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cdrgr2zzv00o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük