A prémium linképítés ma már a keresőoptimalizálás része

SEO és prémium linképítés

Ha valamilyen cég weboldalát vagy esetleg egy blogot üzemeltetünk, biztos gondoltunk már rá, hogy milyen jó lenne, ha az első oldalon jelennénk meg. Több olvasót és talán több vásárlót szerezhetnénk. A találatok rangsorolásában igen sok tényező közrejátszik, amelyek ismeretében sokkal könnyebb dolgunk lehet az előre kerülésben. Fontos, hogy megfelelő gondot viseljünk a SEO folyamatára, melynél ma már elengedhetetlen a prémium linképítés is.

A rangsorolásban résztvevő szempontok

Sok apró dolgot figyel az algoritmus, amikor egy adott keresés találatait rendezi sorba, annak érdekében, hogy számunkra a legrelevánsabb és legaktuálisabb oldalt dobja föl. Az egyik főbb szempont az oldal tartalma.

Ha a keresett kulcsszó gyakran előfordul oldalunkon, esetleg még az oldal nevében is megtalálható, nagy eséllyel a találati lista elejére kerülünk. Az oldal készítésekor vagy a tartalom optimalizálásakor igyekezzünk arra törekedni, hogy az oldalon megjelenő szövegben minél többször és minél változatosabb kontextusban megjelenjen a ránk jellemző kulcsszó.

Ha bőven és terjedelmesen körül járunk egy témát és az adott keresőszavakat gyakran szerepeltetjük a szövegben, a keresőmotorok könnyedén megtalálják és előre sorolják oldalunkat. Az is lényeges, hogy mennyibe kerül a keresőoptimalizálás.

A második fontosabb dolog, hogy törekedjünk az olvasók minél hosszabb ideig történő megtartására. Ha érdekes cikkeket szerepeltetünk oldalunkon, az emberek több időt fognak eltölteni, akár elküldik ismerőseiknek is, így egyre több és több látogatóhoz juthatunk. Ez is a keresőoptimalizálás feladata.

A hosszú látogatási idő rendkívül fontos a rangsorolásban. Ha a látogatók, csak néhány másodpercet töltenek oldalunkon és aztán tovább klikkelnek, nem leszünk relevánsak a keresőmotor számára és nem fog minket megjeleníteni. Ehhez kapcsolódik, hogy letisztult és átlátható legyen a felület. A kellemes megjelenés is megtartja az olvasókat és még akár vissza is vonzhatja őket.

Összességében tehát a keresőoptimalizálás érdekében néhány kulcsszó köré építsük fel a tartalmat, hogy biztosan megtaláljon bennünket a keresőmotor. Törekedjünk arra, hogy több kontextusban is szerepeljenek a kulcsszavak de igyekezzünk kerülni a szóismétléseket. A jó megjelenés és átláthatóság segít megtartani az olvasókat, így még relevánsabb oldallá válhatunk. Ha nem muszáj, ne tömjük tele a weboldalunkat reklámokkal, azok ugyanis negatívan befolyásolhatják az olvasókat.

A linképítés szintén folyamatos munkát jelent. Ennek során az oldalunkra mutató, releváns linkeket állítunk össze, mely nem csak sok időbe, de pénzbe is bele kerülhet. Az úgynevezett prémium linképítés ma már azokat a haladóbb módszereket jelzi, ahol nem favágó módjára dolgozunk a keresőoptimalizálás területén, hanem prémium linkekkel, valódi munkát bele téve érünk el egyre jobb helyezéseket a linkekkel.

Ha erre a néhány tippre odafigyelünk, jelentős előrelépést tapasztalhatunk a találati listán történő előre jutásban. Végül is, ez a SEO feladata.

Ez is érdekes lehet...