Gazdaság,  Hírek

A Heathrow leállás okai továbbra is rejtélyesek

A Heathrow repülőtér működését jelentősen befolyásoló tűzeset okai egyelőre ismeretlenek, derül ki a legfrissebb ideiglenes jelentésből. Március 21-én a repülőtér minden járatát felfüggesztették, miután egy közeli elektromos alállomásnál keletkezett tűz, amely már az előző este elkezdődött, áramkimaradást okozott a légikikötőben. Az Egyesült Királyság Nemzeti Energia Rendszer Operátora (Neso) által közzétett csütörtöki jelentés szerint a tűz a Hayes városrészben található alállomás egyik transzformátorának lekapcsolása után keletkezett. A Neso végleges jelentésének megjelenése június végére várható.

A Heathrow vezetősége üdvözölte az ideiglenes megállapításokat, és reméli, hogy a végleges jelentés válaszokat ad arra vonatkozóan, miért gyulladt ki a tűz. A Metropolitan Rendőrség terrorizmusellenes egysége kezdeti nyomozást indított az ügyben, de a Neso megjegyezte, hogy a nyomozók nem találtak gyanús körülményekre utaló nyomokat. Az áramkimaradás és a Heathrow bezárása több mint 270,000 utazást érintett világszerte. Ed Miliband energiaügyi miniszter a tűz után sürgős nyomozást rendelt el, hogy megakadályozzák a hasonló esetek megismétlődését, és arra kérte a Nesot, hogy az első megállapításokat hat héten belül nyújtsa be.

A Heathrow vezetését éles kritikák érték a repülőtér leállításának döntése és a hosszú ideig tartó működésképtelenség miatt. A Neso tájékoztatása szerint az áramot hét órával a repülőjáratok újraindítása előtt visszaállították a terminálokba. A részletes idővonal szerint a tűz a North Hyde alállomásnál, amely az 1960-as években épült, március 20-án, GMT szerint 23:21-kor keletkezett, és azonnali áramkimaradást eredményezett. A Neso szerint az áramkimaradás 66,919 háztartást és kereskedelmi ügyfelet érintett, beleértve a Heathrow repülőteret is. A Metropolitan Rendőrség 00:42-kor nyilvánította nagyobb eseménynek az incidenst, és Heathrow 01:11-kor hozta meg a repülőtér bezárásáról szóló döntést a következő reggel.

Fintan Slye, a Neso vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy fontos, hogy a megfelelő tanulságokat levonják az esetből, hogy a jövőben elkerüljék a hasonló helyzeteket, és hatékonyan kezeljék azokat, amikor mégis előfordulnak. A Heathrow alállomásaihoz a villamosenergia ellátást 06:25-kor állították helyre, egy közeli alállomás áramkörének felhasználásával, és a négy utas terminál áramellátását 10:56-ra indították újra. Azonban a járatok csak 18:00 után indultak újra, miután a biztonsági ellenőrzések befejeződtek. A repülőgépek éjszaka tudtak landolni és felszállni, hogy a Heathrow visszaállhasson teljes kapacitásra. A Neso arról is beszámolt, hogy a repülőtér teljes újraáramellátása csak 14:23-ra fejeződött be. A többi ügyfél áramellátását 12:24-kor állították helyre, míg a North Hyde alállomás ellátása a következő napon állt helyre.

A Heathrow repülőtér három elektromos alállomásra támaszkodik, és rendelkezik vészhelyzeti tartalék áramforrásokkal, például dízelgenerátorokkal és akkumulátorokkal, de ezek csak a létfontosságú biztonsági rendszerek működését tartják fenn, mint például a landoló berendezések és a kifutópálya világítása. Thomas Woldbye, a Heathrow vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy a leállás nem a hatalom hiánya miatt következett be, hanem az alállomás károsodott ellátásának átkapcsolásához szükséges idő miatt. A Heathrow menedzsmentje a „méret és működési bonyolultság” miatt döntött a repülőtér bezárásáról a biztonság érdekében, míg a váltás zajlott. A repülőtér akkor azt nyilatkozta, hogy célja az volt, hogy a lehető leghamarabb újra megnyissa kapuit a tűz után.

A Neso megerősítette, hogy az áram visszaállítása után egy biztonsági ellenőrzési időszak következett, hogy biztosítsák, hogy a biztonsági szempontból kritikus rendszerek teljes mértékben működjenek, mielőtt az utasok megérkeznek a repülőtérre. A Heathrow a nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a tűz okának és a két transzformátor érintettségének további tisztázása segíthet a brit energiahálózat jövőbeli ellenállóbbá tételében. A North Hyde alállomást birtokló Nemzeti Hálózat és az áramelosztásért felelős SSEN energiacég is üdvözölte az ideiglenes megállapításokat, és várják a Neso végleges jelentését. A Londoni Tűzoltóság, amely 70 tűzoltót küldött a helyszínre, korábban azt nyilatkozta, hogy a tűz egy olyan transzformátort érintett, amely szigetelő olajat tartalmazott, és amely teljesen lángolt. A tűzoltóság elmondta, hogy a tűzoltóknak várniuk kellett, amíg a transzformátor lehűlt, mielőtt átvágták a fémburkolatot, hogy hozzáférjenek a tűzoltáshoz szükséges területekhez. Miliband a jelentés közzététele után kifejtette, hogy most várják a teljes jelentést, hogy megértsék, mi történt, és tanulságokat vonjanak le a brit energiaellátás megerősítése érdekében, valamint védjék a kritikus nemzeti infrastruktúrát.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c6283577llqo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük